• 1.jpg
  • 2.jpg

Szybki i skuteczny trening tabata

Wielu z nas narzeka na brak wolnego czasu. Po powrocie do domu z pracy najnormalniej w świecie często nie mamy siły na nic innego. Nic więc dziwnego, że jedna z pierwszych rzeczy z jakiej rezygnujemy to właśnie aktywność fizyczna. Okazuje się jednak, iż jest to poważny błąd. Dlaczego?

Ćwiczenia fizyczne owszem, są męczące, jednak po ich wykonaniu towarzyszy nam wzrost adrenaliny, a także hormonów szczęścia – endorfin, które dodają nam energii na pozostałą część dnia. Nawet krótkie ćwiczenia mogą więc przynieść niesamowite wręcz efekty. Wystarczy się jedynie zmotywować i wybrać ćwiczenia nie obciążające naszego kalendarza. Przykłądem takich ćwiczeń jest trening tabata. Jego nazwa pochodzi od założyciela – Izumiego Tabaty, który postanowił stworzyć szybki lecz intensywny trening dla sportowców, który doprowadzał będzie do podniesienia wydolności tlenowej i beztlenowej w trakcie jednego treningu. Może okazać się, że jest to idealne rozwiązanie dla osób narzekających na brak czasu, ponieważ jego część główna zabiera nam tylko 4 minuty, warto jednak poprzedzić trening rozgrzewką, ponieważ są to ćwiczenia bardzo intensywne! Trening tabata składa się z ośmiu serii wykonywanych w formie 20 sekundowych ćwiczeń przeplatanych 10 sekundowymi przerwami. Pomiędzy seriami należy wykonać 1 minutowe przerwy na odpoczynek. Powinniśmy także w trakcie ćwiczeń angażować zróżnicowane partie mięśni. Tylko taka forma ćwiczeń zapewni nam optymalne efekty. Przykładowe ćwiczenia to pompki, wysoki, burpeesy, przysiady... Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać. Tabata to trening niezwykle intensywny, nie powinny uprawiać go osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z ćwiczeniami. Jeżeli jednak czujesz się pewnie możesz wykonywać ten rodzaj ćwiczeń maksymalnie 2-3 razy w tygodniu. Z pewnością pomogą ci one zaoszczędzić cenny czas (kilka minut 2-3 razy w tygodniu, bez konieczności opuszczania domu), a także osiągnąć wymarzoną kondycję. Trening ten spala tkankę tłuszczową nie tylko w trakcie, ale jeszcze kilka godzin po zakończeniu treningu., pozwala więc szybko osiągnąć spektakularne efekty.

 

 

Our website is protected by DMC Firewall!